feest Eerste Heilige Communie

Op zondag 30 mei ging in een feestelijke viering in de Bonifatiuskerk een groep kinderen voor het eerst ter communie.

Door de coronacrisis is vorig jaar het Eerste Communiefeest niet doorgegaan.
Aanvankelijk zouden we weer wekelijkse bijeenkomsten voor de kinderen organiseren, maar ook dit jaar speelt corona ons parten. Als werkgroep-leden zijn we begonnen om ‘doepakketjes’ bij de kinderen aan huis te brengen. Ook is er op Goede Vrijdag een speciale kruiswegoefening voor de communicanten geweest. Dat was meteen even een contact-moment met de hele groep van ouders en kinderen.
We hopen dat in de laatste fase van de communievoorbereiding enige groeps-momenten mogelijk zijn.

Gezien het geringe aantal toegestane kerkgangers zal de viering op zondag 30 mei 2021 in de Bonifatius besloten zijn. Buiten familie van de eerste communicanten, kunnen we helaas geen parochianen toelaten!

Werkgroep Voorbereiding Eerste H.Communie

Communicanten in een plechtige processie langs de Dominicuskerk, 1951
De Harlingerstraatweg was in die tijd nog niet aangepast aan autoverkeer.
foto uit het boek ‘van Vitus tot Titus’ blz 272