wat parochianen willen delen in coronatijd (24 juni)

Wil je iets delen met andere parochianen en mogen we dat hieronder plaatsen? Stuur je berichtje naar webmaster@sintvitusparochie.nl

• ‘Ik droomde dat ik droomde’, een lied in coronatijd
    Hierbij een muzikale opkikker Ik droomde dat ik droomde. Sjouke Bosma kreeg het  toegemaild als vriend van de Remonstrantse Gemeente Leeuwarden die het weer had gekregen van de Remonstrantse Gemeente Dordrecht. Het lied is geschreven door Maaike Hoogewerf; zij heeft het samen met Margriet den Hartog op muziek gezet.

• Dit korte gedichtje van Hein Stufkens zit vol beelden. Het is van een grote speelsheid en lichtheid en het is vol vuur, verwachting en vertrouwen.
    De verwondering van Pinksteren?

• Hoe ervaren parochianen de huidige situatie rondom de H.Mis en de H.communie?
    Een parochiaan wilde hierover graag enkele gedachten weergeven.
    “Hoewel ik heel dankbaar ben voor de inspanningen om de Mis digitaal te mogen meemaken. vraag ik me af waarom het zo lang moet duren voordat de H.Mis weer kan worden bijgewoond.
    Er is een landelijke petitie rondgegaan waarin beleefd gesmeekt wordt om toch zo snel mogelijk de H.mis weer te celebreren, dit temeer daar reeds kappers e.d. al weer gewoon aan het werk kunnen. Wij hebben als katholieken in deze moeilijke tijden de Eucharistie zo hard nodig.”

een parochiaan stuurde een foto van een altaartje op een strijkplank om ook in coronatijd met aandacht te kunnen bidden

Tagged with: ,