goed gemutst de winter door – breiactie

(update 6 december 2022)

BIJEENKOMST BREIACTIE  1 dec 2022
Op donderdag 13 oktober zijn we gestart met de actie om mutsen en sjaals te breien voor iedereen die er één nodig heeft. Het was een gezellige morgen met veel wol, breinaalden, enthousiaste mensen en zelfs de fotograaf van het Friesch Dagblad die er aandacht aan wilde besteden.
Donderdag 1 december hebben we feestelijk alle mutsen en sjaals in ontvangst genomen. Nu kunnen ze uitgedeeld of verkocht worden. De komende twee zondagen kunnen mensen een muts of een sjaal uitzoeken achter in de kerk of doordeweeks langs komen in het Titus Brandsmahuis. Ze zijn gratis, maar als u het kunt betalen hanteren we een richtbedrag van 9 Euro die besteed wordt aan het verwarmen van onze kerkgebouwen. Donderdag waren er zes vrouwen die hun mutsen en sjaals kwamen afgeven. In de weken daarvoor waren er al verschillende anderen die hun gebreide producten hebben gebracht. We kunnen warm en goedgemutst de winter door!

Heeft u vragen over deze actie, neem dan contact op met pastor Minnema.

pastor.minnema@sintvitusparochie.nl of tel.nr. 06-24843682

START BREIACTIE 13 oktober 2022
Waarschijnlijk is het je niet ontgaan. De dagen worden kouder en de energieprijzen worden hoger.
Er wordt misschien op hoog niveau iets geregeld, maar voor het zover is, is er nog veel koudwatervrees. 10 % van je lichaamswarmte verlies je via het hoofd. Dus als je een muts draagt zal je je warmer voelen.

We willen graag met een groep mensen mutsen en sjaals breien voor iedereen die er één nodig heeft. Hou je van breien en wil je dat ook voor een ander doen of wellicht voor eigen gebruik, kom dan op donderdag 13 oktober 9.30 uur naar het Titus Brandsmahuis voor een eenvoudig patroon voor een muts en voor het ophalen van wol. Als je dat wilt kunnen we ook afspraken maken om samen te breien.

Heb je wol thuis liggen waar je niets mee doet, breng het dan mee naar de kerk of kom het langs brengen in het Titus Brandsmahuis. Dat is elke doordeweekse ochtend open van 9.30-11.30.
Je wordt verwelkomd met een kop koffie of thee.

Het zal deze winter overal frisser zijn door de hoge energieprijzen. Met warme kledingstukken houden we de stookkosten betaalbaar in de kerk en bij mensen thuis. Met deze actie dragen we daaraan een steentje bij. Doe je ook mee?
Hier is een link naar een eenvoudig patroon voor een muts:

Voor meer informatie, kun je contact opnemen met pastor Lysbeth Minnema

pastor.minnema@sintvitusparochie.nl of tel.nr. 06-24843682