Vastenactieproject 2023 Combodja, een verslag

Zondag 26 februari 2023 bruiste de parochie van activiteit. Alles stond in het teken van kleuteronderwijs voor kinderen in Andong, Cambodja.

In Wytgaard was er na de viering koffie drinken en vertelden Hein Voss en José Huizenga met een mooie presentatie over het project van Dara Europe. Daarna werden veel producten verkocht die in Cambodja gemaakt worden door de ouders van de schoolkinderen om hun inkomen te vergroten. In de collecteschaal zat al 105 Euro.

In de Bonifatiuskerk stonden Hein Voss en José Huizenga ook met een stand achter in de kerk met producten uit Cambodja. Tijdens de koffie na de viering werden er lootjes verkocht met als prijzen drie kralenkettingen en veel verschillende tassen. In het Titus Brandsmahuis stond na de koffie de soep klaar en ook de broodjes waren gesmeerd. Er werd gezellig gepraat tijdens de lunch en vol verwachting keken de mensen uit naar het trekken van de lootjes. Om half 2 gingen ongeveer 20 personen met Jan Martien van Welie mee om de kerk te bekijken en uitleg te krijgen over alles wat daar te zien is. Tien anderen van 4 jaar tot 84 jaar stortten zich op de spelletjes. Het sjoelen was populair en er werd fanatiek gespeeld. Anderen verdiepten zich in de cijfertjes van Triominos. Tegen half 3 sloten we met een mooie, vermoeiende en enerverende stoelendans af. Vinhas was de winnaar van de dans.

Na een kop koffie, thee of limonade ging rond half 4 iedereen naar huis. De Vomgroep keek terug op een mooie dag die in Leeuwarden 560,90 Euro opleverde.

De hele Vastentijd staan de bussen voor Cambodja achter in de kerken. We hopen dit jaar een mooi bedrag bij elkaar te krijgen. Er is een grote wens om een extra kleuterklas voor 20 kinderen te starten. Dit kost 3000 Euro voor een jaar, inclusief de lerares en het lesmateriaal. Wat zou het mooi zijn als we dat bedrag hier in onze parochie bij elkaar krijgen!

Op zondag 26 maart om 18 uur is de Vastenmaaltijd. Thirza Voss zal ons daar vertellen over de laatste ontwikkelingen in Cambodja, waar ze in november 2022 weer is geweest. Meld u aan bij het kerkelijk bureau: kerkelijkbureau@sintvitusparochie.nl . Er wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd voor Cambodja.

Vomgroep Sint-Vitusparochie