synodaal proces

Voorbereiding synodale gesprekken 2024

verslag synodale dialoog 7 februari 2024 ‘elkaar als gemeenschap voeden’

verslag synodale dialoog over duurzaamheid 6 december 2023

Nederlandse vertaling slottekst synode ‘Voor een Synodale Kerk: communio, participatio, missio’ gepubliceerd

Brief van de 16e gewone algemene vergadering van de Bisschoppensynode aan het volk van God

Synodecafe bijpraten over het synodale proces (video)

Algemene synode oktober 2023
Van 4 tot 29 oktober vindt het eerste deel van de algemene synode plaats, de tweede zal volgend jaar zijn. Het hele proces van samen op weg gaan is in september 2021 begonnen. Voor het eerst zal de synode zich van onderaf aan voltrekken: van diocesaan, naar nationaal, continentaal en mondiaal niveau. Er staat geen specifiek thema op de agenda want het doel is te experimenteren met een nieuwe manier van samen op weg gaan.
klik hier voor meer

slottekst synode Praag

dossier synodale kerk op rkkerk.nl

Hieronder de verwijzingen naar de verslagen van de eerste gesprekken, die in februari en maart 2023 geweest zijn. Deze zijn gebruikt voor de Nederlandse inbreng aan de Paus

Die gesprekken zullen we voornamelijk alleen parochie breed gebruiken.